مقدمه
الگوریتم ژنتیک (GA) یک الگوریتم تطبیقی کاوشی است که توسط J.H. Holland در سال ۱۹۷۵ توسعه یافت. GA برای یافتن راهحلهای بهینه یا نزدیک به بهینه برای مسائلی که با استفاده از الگوریتمهای جستجو/بهینهسازی کلاسیک در یک مدت زمان قابل قبول سخت یا غیرقابل حل هستند، استفاده میشود. این الگوریتم از نظریه تکامل طبیعی چارلز داروین الهام گرفته شده است و از اپراتورهای بیوالهام مانند تلاقی، میوتیشن و انتخاب برای حل مسئله استفاده میکند. برخی از کاربردهای الگوریتم ژنتیک شامل پردازش تصویر، حل پازل Sudoku، حل مسئله فروشنده دورهای سفر، انتخاب ویژگی و غیره میشود.
روش ارائه
پیشنیازها
تمرکز این ارائه بر درک عمیق و جزئی این الگوریتم به صورت تئوریک و پیادهسازی این الگوریتم در پایتون نیز به منظور داشتن یک درک بهتر و عمیقتر انجام میشود. بنابراین، برای این ارائه، لازم نیست زبان برنامهنویسی پایتون را یاد بگیرید یا بدانید، اما اگر میخواهید یک روزی GA را پیادهسازی کنید، مهارت برنامهنویسی به زبان پایتون داشتن مفید خواهد بود.